Chaplin

Bol to nádherný film kto ho nevidel povinne pozrieť. Ale né robim si srandu ale naozaj keď ste ho nevideli odporúčam je to fantázia. Film vás prevedie celým jeho životom od detstva až po starobu.
Ja osobne životopisy nepozerám lebo sú skoro stále nudné ale tento ma dostal a to hlavne tým, že sa nezamerali len na určité obdobie. Že nezačali od vtedy keď sa stal slávným ale úpne od začiatku od detstva. Prirovnala by som to k filmu Edith Piaf. Ten by ste mali poznať tiež je úžasný.

Pri pozeraní sa u mňa vystriedali všetky emócie a mala som aj na krajíčku aby nevišla nejaká ta slza pri niektorých častiach. Pekne tam vkomponovali podobný neviem ako by som to presne nazvala.... štýl ako natáčal chaplin tie svoje čiernobiele nemé filmy. Tak aj vo filme ich pár bolo a na tých som sa zasmiala najviac.


Najviac čo ma prevapilo bolo asi to koľko mal žien...no dalo by sa povedať, že to boli mladé žaby a to po celý život. Lebo som o ňom skoro nič nevedela a nehľadala informácie. Síce to nie je nič zvláštne v dnešnej dobe sa to deje často.

Na jednej strane mi ho bolo ľúto lebo sa na ňom veľa ľudí priživovalo a zneužívalo jeho dôverčivoť ale na strane druhej si život užíval a robil to čo miloval a vytrval aj v tých najhorších časoch.

Nakoniec sa dostávam k hlavnému predstaviteľovi samotného Chaplina k Robertovi. Zahral ho bravúrne aj napriek tvedajším svojim problémo. Dokázal úžasne napodobniť jeho správanie, chodenie či gestá ktoré Chaplina preslávili. Aj po vizuálnej stránke sa mu Robert dosť priblíži a vyzeral takmer totožné. Nevedela by som si predstaviť iného herca v tejto úlohe ako Roberta.


niečo malo o filme

USA názov: Chaplin
CZ názov: Chaplin
Žáner: Dráma / Životopisný
Rok: 1992
Dĺžka: 143 min

Réžia: Richard Attenborough
Predloha: Charles Chaplin (kniha)
Scenár: Bryan Forbes, William Goldman
Kamera: Sven Nykvist
Hudba: John Barry
Hrajú: Robert Downey Jr., Dan Aykroyd, Geraldine Chaplin, Paul Rhys, Anthony Hopkins, John Thaw, Milla Jovovich, Moira Kelly, Kevin Kline, Diane Lane, Penelope Ann Miller, Marisa Tomei, Nancy Travis, James Woods, Kevin Dunn, Deborah Moore, Maria Pitillo, Alan Ford, Howard Lew Lewis, Bradley Pierce, David Duchovny, Michael A. Goorjian


obsah

Stvárniť osudy geniálneho komika Charlieho Chaplina na filmovom plátne bolo pre slávneho režiséra Richarda Attenborougha ťažkým orieškom. 88 rokov života tuláka s klobúkom poskytlo nepreberné množstvo materiálu, ktorý by vystačil na dlhý televízny seriál. Chudobné detstvo v londýnskom East Ende, prvé úspechy v kabarete, rýchla kariéra v nemom filme, život filmovej superhviezdy. Ale tiež problémy s manželkami, mladými dievčatami a so zákonom, neslávny odchod z Ameriky, európsky exil a opätovný triumfálny návrat do Hollywoodu. Aj to patrí k Chaplinovi. Rovnako ako sešmajdané topánky, palička v ruke a nevyhnutná tvrdý klobúk na hlave kráľa komikov, dodnes rozesmávajícího milióny vďačných divákov.

Komentáre

Obľúbené príspevky