Crimson Peak Is So Beautiful, It’ll Drive You Slightly Mad


Guillermo del Toro má úžasný dar pre miešanie grotesky. A jeho posledný film Crimson Peak, sa dnes vizuálne vyšvihol na úplne novú úroveň. Pri každom zábere, del Toro preťaženie naších zmyslov viac a viac, až do šialenstva.

Neuveriteľne drobné spojlery dopredu. Ako, vážne, nebojte sa toho.


Crimson Peak pozrie, na prvý pohľad vyzerá, ako horor, ale je to skôr staromódna melodráma s nadprirodzenými prvkami. Mia Wasikowska hrá Edith, mladý ctižiadostivý románopiska, ktorej sa dvorí mladý lekár (hral Charlie Hunnam). Ale potom je tu brilantnž britský šľachtic, Sir Thomas Sharpe (Tom Hiddleston) z ktorého sa Edith podlomia nohy. A skoro, Edith sa zapletie s sir. Thomasom a jeho desivou, sestrou Lucille (Jessica Chastain).

Edithine vzťahy s mužmi vo filme sú tak nejako zaujímavé, ale jej súperenie s Lucille, ktorá chce byť jediná žena v živote svojho brata, je srdcom celého filmu.

Bitka vôli a dôvtipu medzi Edith a Lucille sú naplnené silnou zlobou, vďaka intenzívnemu výkonu Wasikowskej a najmä Chastain. Je tu veľa trhlín veľkých dialógov, rovnako ako silný podtext čarodejnice.

Fantastické zariadenia sa používajú s pomerne chirurgickou presnosťou. Hrajú jeden veľmi špecifickú úlohu v príbehu, a pri tom nemajú zasahovať, a výsledkom je nadprirodzený príbeh, niečo, čo ste skôtrnevideli. Nadprirodzený príbeh tiež poskytuje jednu skutočne zarážajúci okamih vo filme je inak predvídateľom tretieho dejstva.

(V skutočnosti, viac ako Faunovmu labyrintu,sa tento film sa podobá filmu Mama, je podivne dojemný horor, ktorý del Toro predstavil v roku 2013.)

A medzitým skutočná hviezda filmu je Allerdale Hall, okázalí a tk chátrajúci rodový domov Sharpesovcov.

Hrozný Allerdale Hall vo svojom ústraní a jeho rozpadu, poskytuje dostatok príležitostí pre del Toro preskúmať krásu v grotesknosti a úpadoku. Del Toro prebýval na zdobených nábytkomch domu a príprave podivných dekorácií. Dom je doslova zával a takisto klesá pomaly do krajiny, ktorý je vyrobený z neslušnej červenej hliny, ktorá presakuje až do všetkého, tak, aby sa zdalo, že krajina veľmi krváca. A všade na rospadajúcich múroch sa nachádzajú mory. Ak chcete pridať do šialenstva krásu, Hiddlestonov charakter má vyrezávané strašidelné mechanické klaunov z dreva, ktoré sú všade. A pretože Hiddlestonov charakter je vynálezca, tam tam sú podivné stroje všade.

Je to tento nápor krásnych, ale strašných obrazov, ktoré v súhrne vytvárajú pocit šialenstva a šokujúcej krásy.

Ak chcete prejsť do vizuálnej stránky, del Toro sa nikdy nezameriaval kameru do stredu. Kedykoľvek vidíte majestátny oblúk, veľký vchod, je to vždy mierne vľavo alebo vpravo od rámu. Je to v podivnom uhle, a často jeho kamera kolíše sem a tam, ako to postupuje, a je zriedka symetrie.

Palete farieb v tomto filme. Môžete asi očakávať keď film s "Crimson" v názve, byť mali ovládať červené odtiene, a je ich tam pomerne veľa až v druhej polovici filmu. Ale predovšetkým v prvej polovici filmu, del Toro udržuje film v sépiovych tóochn, rovnako ako farba starých fotografií. A napriek tomu, príležitostne, prináša zvýraznenie jasného zlata alebo červene. Edithine zlaté šaty v niektorých scénach, alebo Lucys je červenou kvetinu. Niekoľko farebnými tónov všeobecne hnedej scény v dramatickej móde. A keď sa objaví nadprirodzeno, je to sprevádzané nazelenalým svetlom, skoro ako fľaša absintu, a že zelený nádych sa stále zobrazujú v podivných okamihoch v pozadí v celom filme.

Horor skvele využíva napätie medzi popredím a pozadím, aby vás vyľakať a vytvoriť pocit nervozity. A tam sú určite veľké zábery v Crimson Peak, kde je Edith pred kamerou, hľadí zamyslene do diaľky, zatiaľ čo niekto (alebo niečo), saobjaví vo vzdialenom pozadí. Ale tiež, použitie farieb a osvetlenia, v tomto filme, aby pozadievyznelo zlovestne, ale fascinujúco.

A medzitým, hudobné skóre v Crimson Peak je neuveriteľne efektívna, v skutočnosti, existujú dva rôzne výsledky, ktoré sú stále v boji. Tam je veľký, sentimentálne orchestrálne skóre, ktoré prichádza v každom filme zahŕňa romantiku a optimizmus. A potom je tu zlovestný, klavírny plinking (často len jeden vysoký tón hrá percussively, znova a znova), ktoré sa vkráda vo chvíľach napätia. V skutočnosti, tieto dva hudobné štýly rozpore odrážajú pomaly stupňujúce sa nepriateľstvo medzi Edith a Lucille.

Crimson Peak nie je naozaj horor, ale to, čo to má spoločné s hororoch je zameranie kôr na prežitie než vzťahy. Ak si myslíte, že Crimson Peak je milostný príbeh, budete pravdepodobne sklamaný; je to viac o zmysleyromantike v storočí 19. než tej súčasný.

K dispozícii sú aj ďalšie témy v Crimson Peak ako napätie medzi modernou érou a dávnymi tradícieami reprezentovane v tragickom starom dome.

Nakoniec, Crimson Peak je celkom presvedčivý ako gotická melodráma, kompletný s brutálnymi zločinmi a tajomných zjavení. Sledovanie Tom Hiddleston ako týraného aristokrata a Jessica Chastain ako jeho sestra. Ale sila tohto príbehu ďaleko predstihla ohromujúci efekt Crimson Peak strašidelnchý metafor, ktorá dosahuje takého bodu nasýtenia, že to hovorí o oveľa hlbšo príbehu. Jeden z úpadkov a špine a veľkoleposti, ktoré môžete nájsť v ich strede.


zdroj: io9.com

Komentáre

Obľúbené príspevky