Tom Hiddleston in South Sudan: Children deserve a chance of a childhood


Tak neviem či si ešte pamätáte ale asi nie veľmi, tom spomínala, že sa Tom spolu s UNICEF vydali vo februáry do juťného Sudánu. Mno a toto je článok v ktorom Tom hovorí o všetkom čo tam zažil. Ja keď som si to prečítala a to som ho čítala dvakrát mi bolo dosť ťažko.

Unicef ​​UK spolu s oceneným herecom Tomom Hiddlestonom ktorý to podporuje sa sretoli s detmi v južnom Sudáne postihnutý krízou a konfliktmi.


V tomto konflikte a kríze, sú to práve deti, ktoré sú najviac postihnuté. Videl som to na vlastné oči v južnom Sudáne, na návšteve krajiny s UNICEF na začiatku tohto roka. Južný Sudán je pohltená vojnou, ktorá udria na deti neodpustiteľnou brutalitou. Znásilnenia, nútené nábory a útoky na školy sa stávajú každodennou súčasťou ich detstva.

Južný Sudán vyhlásil nezávislosť od Sudánu v roku 2011, a bol zmietaný politickým a občianským konfliktom od decembra 2013. Hlavné mestá stali vo vojnovej zóny, s civilistami utekajúci do relatívneho bezpečia vo vidieckych oblastiach. Toľko ľudí, toľko nevinných deti: vysídlených, zúfalý, hladých.

Deň predtým, než som mal letieť do Južného Sudánu - vo februári tohto roka - Unicef ​​oznámila, že najmenej 89 chlapcov boli unesení, keď sa pripravovali na svoje školské skúšky v Wau Shilluk, v štáte Upper Nile Títo chlapci, niektorí ako 13-ročný, boli násilne odvedení do ozbrojenej milície.

O tri dni neskôr, som sa ocitol vo veľmi podobnej dedine, jedenom z najviac vzdialených miest, ktoré som kedy videl. Prechádzky sme okolo pustej školy, naľavo násilne zničenou milíciu, prerušený školský deň predchádzajúci víkend bol ešte viditeľný. Ihrisko bolo prázdne, školské lavice boli prevrátené a dvere viseli z pántov.

V jednej oz školských miestností, som sa stretol s 15-ročný Johnom, ktorý unikol únos. Sedel na podlahe v rohu,povedal mi, že sa bál o svoj život. Povedal mi: "Máme veľký problém a starosti. Vojaci - zabíjanie ľudí ". Ale aj napriek ohromnému ​​nebezpečenstvu, chcel chodiť do školy a pripraviť sa na jeho skúšky.

V Južnom Sudáne, bolo asi 13.000 deti prijatých a sú používané všetkymi stranymi konfliktu, čím je ich životy v ohrození a nevratne mení osudy týchto detí. Stretol som sa s humanitárny pracovník UNICEF v regióne Horné Níl, ktorý sa stretol s chlapcami ktorý sa zúfalo snaží ísť domov, ale milicie do nich všepili strach. Deti čelia nemožnúej voľbe - zabiť alebo byť zabitý. Pre niektoré, tieto deti sa môže zdať stratenou vecou. Ale nie pre UNICEF, ktorý, rovnako ako prináša vodu a zdravotnú starostlivosť deťom v Južnom Sudáne, ktorým pracujete k uvoľneniu a rehabilitáci detí nútených k boju.

V štáte Jonglei som neskôr stretol stovky chlapcov, ktorí boli nedávno prepustený ozbrojenou skupinou s názvom Cobra faction, žijúcich v dočastnom centre starostlivosti Unicef, čakájú na privítanie s ich rodinami. Dostávajú prístrešie, jedlo, vzdelanie, oblečenie a základnú zdravotnú starostlivosť, rovnako ako poradenstvo.

Jeden z týchto chlapcov, 16-ročný Afrikey , v deň našej návštevy sa zišiel s rodinou prvýkrát po viac ako dva roky. Jeho odcho otvoril jazvy plné emócií. Videl, čo chlapec jeho veku nikdy nemala vidieť. Mal ďaleko oveľa starší pohľad muža - hlboko v jeho tvári. Bol som svedkom stretnutia s jeho matkou: Niektorých nádejí uprostred pustošenia.

K tomuto dňu, nie je tam žiadny oficiálny záznam o tom, čo sa stalo s 89 chlapcami vo Wau Shilluk. Nemôžem si pomôcť, ale zaujíma ma, kde sú, čo robia, a či ich rodiny budú vidieť znova.

To je pre tieto deti, pre chlapcov ako John a Afrikey, nová kampaň UNICEF Veľkej Británii, ktorá vyzýva vládu, aby uprednostnila ochranu detí pred násilím v krízových situáciách. Deti, či tie, putujúce po Európe ako utečenci alebo žijú v konfliktoch, ako je južný Sudán, si zaslúži šancu na detstvo.

V záujme každého dieťaťa v nebezpečenstve, musia naši predstavitelia zintenzívniť a urobiť viac. Verejnosť môže podporiť výzvu UNICEF Spojeného kráľovstva pre predsedu vlády na ochranu detí pred násilím v stave núdze v unicef.uk/protect


zdroj: independent.co.uk

Komentáre

Obľúbené príspevky