Tom Hiddleston talks about playing Hank Williams



"I Saw The Light," sa pozerá na príbeh o Williamsovi krátky, nepokojný, hudobné-naplnený život. Britská hviezda a chameleon Tom Hiddleston si v tomto zahral havnu úlohu. Americkí diváci prvýkrát vzali na vedomie, keď hral elegantného a zlého Lokiho vo filme "Thor" (2011). Od tej doby, bol na nepoznanie ako F. Scott Fitzgerald, v "Mitnight in Paris" (2011), kapitán Nicholls, vo "War Horse" (2011) a napätý, gitarový zberateľ upír Adam v "Only Lovers Left Alive" (2013). Hiddleston (35), ktorý dáva Williamsovi nemotorný fyzický postoj a iskru v oku, hovoril o "I Saw The Light" vlani na jeseň na Medzinárodnom filmovom festivale v Toronte.

Vieš si spomenúť kedy si po prvýkrát počul hlas Hanka Williamsa ?

Je to tak ťažké. To by mohlo byť na soundtracku "The Last Picture Show", čo bol dobrý spôsob, pretože ako Brit, zvuk Hanka, oceľový zvuk gitary a jej nárek, bolo snáď vždy, súčasťou pôvabo Ameriky pre niekoho z Európy. Ten zvuk je tak špecificky Americký. Vieš, chodiť do jedálne, objednať hamburger a mliečny kokteil, a Hank Williams hrá z jukeboxu, či už je to "Cold, Cold Heart" alebo "Hej, Good Lookin '" alebo "Move It On Over". Keď mi (režisér) Marc Abraham prvýkrát ukázal scenár myslím, že som poznal šesť alebo sedem zo svojich piesní.


Ako sa to dostalo k tebe ?

Marc ma videl v "War Horse," a myslím, že okamžite identifikovať, skôr než ja, že som vlastne vyzerať ako Hanka v nejakom smere. Som asi trochu vyšší a trochu širšií, ale Marc potom šiel a pozrel sa na všetko ostatné na čom som pravoval, čo je veľmi lichotivé. Poslal mi scenár a ja som si to zamiloval. To bolo najviac presvedčivý príbeh o umelecovi bojujúcom sám so sebou, zápasil so svojimi démonmi a snažil sa byť autentickým hudobníkom v obchodnom podnikaní, a byť dobrým manželom a dobrým otcom.

V tomto filme hráš presvedčivo na gitaru ale aj v "Only Lovers Left Alive." Bol si vždy muzikantom ?

hrával som na gitaru na chvíľu, ale pre seba. Je to naozaj pekné, piesne ktoré milujete, a naučiť sa hrať, či už je to kus Boba Dylana alebo Nicka Drakea alebo Mumford & Sons, alebo niečo čo chrastí v mojej hlave. A ako herec, hudba je obrovská inšpirácia. Walter Pater (19. storočie, esejista) uviedol, že všetky umenia ašpirujú na podmienku hudby. Interpretovať, to znamená, že hudba je najčistejšia a najostrejšia cesta do tvojho srdca. Je to najviac okamžitá evokujúca a emocionálne umelecká forma. Tak, ako herec, na pľaci, keď musím byť veľmi rýchlo v celkom emocionálnej obratnosti, aby som sa dostal do určitej emocionálnej polohy, používam hudbu aby som všetko izolovať od seba preč.

Ako si sa prípravovali na rolu ?

Nie je tu obrovské množstvo videozáznamov o Hankovi. Ale mal zovreté peri pri úsmeve a iskru v oku. Tak som urobil to, že som ho veľa pozoroval a počúval ho. Je tu sada stratených koncertov, celkom zanechávajúca dlhé nahrávky, a najlepší kúsok od nich. Potom medzi piesňami robí komediálnu paródiou. Je to veľmi vtipný, sofistikovaný, improvizovaný komik, kde rozpráva o jeho spoluhráčov.

Je pravda, že si hral a spieval pred veľkými davmi predtým, ako ste začali natáčať ?

Ano, bolo to na Midland Music Festivale, v Michigane, ktorý bol môj krst ohňom. Rodney Crowell prišiel na palubu a mohol byť môj mentor a môj tútor vo všetkých ohľadoch country hudby. Dostal som sa do jeho domu asi na šesť týždňov skôr, než sme natáčili, a povedal (južnkým hlasom), "Tom, mám koncert musím hrať až v Michigane. Myslel som, že by ste mohli byť v autobuse, uvidíte, čo to je byť na ceste." Druhý deň ráno sme sa zastavili v moteli na šálku kávy, a hrali sme " Move It On Over "na tráve, a on povedal: "Tom, prišiel si aby som ťa dostal tam, len preto, aby si získali pocit, aké to je hrať pred 30.000 ľudí." a tak som na festivale išiel hore a spieval "Move It On Over" a išlo to OK! Táto skúsenosť bola naozaj o vstávaní pred publikom, a pocit, čo to je. Vzhľadom k tomu, zvyšok práce bol pomerne osamelý; to bolo o cvičení a počúvania Hanka a snahe modulovať svoje skloňovanie a tón. Ale ten deň bol len o adrenalíne ozajsnej skúseností. Je to vzrušujúce!


bostonglobe.com

Komentáre

Obľúbené príspevky